Versija neįgaliesiems Puslapio struktūra  

VHk-6 gr. moksleivės - dalyvavo kasmetiniame Jaunojo verslininko konkurse Alytuje

2014 m. balandžio 29 d. VHk-6 gr. moksleivės - Karina Andraloit ir Elena Petrauskaitė - dalyvavo kasmetiniame Jaunojo verslininko konkurse Alytuje.

Karina ir Elena

Jį organizavo Lietuvos inovatyvių profesinio rengimo įstaigų asociacija (LIPRĮA) ir Alytaus profesinio rengimo centras (Alytaus PRC). Šiemet konkurso tema buvo "Verslo idėjos ir atradimai tradicinių Lietuvos amatų atgaivinimui ir plėtrai". Moksleives konkursui ruošė vyr. ekonomikos profesijos mokytoja Vaiva Ščitienė.

Iš viso konkurse dalyvavo moksleiviai iš 28 mokyklų. Jie buvo suskirstyti į šešias mišrias komandas pagal spalvas: "Žaliųjų", "Geltonųjų", "Raudonųjų", "Mėlynųjų", "Rožinių" ir "Oranžinių". Kiekviena komanda turėjo savo mokytoją-kuratorių, kuris padėjo pasiruošti užduočių pristatymui. Kiekviena komanda turėjo sukurti verslo idėją Tradicinių Lietuvos amatų arba paveldo atgaivinimui ir plėtrai. Buvo būtina išryškinti tos idėjos privalumus ir trūkumus, numatyti, kaip pradėti ir plėtoti verslą. Komandos nariai turėjo pasiskirstyti vaidmenimis, kuriuos galėtų atlikti būsimame versle. Taip komanda turėjo parengti idėjos pristatymą, laisvai pasirinkdama pristatymo formą (jumoristinė: dainos, šokiai, poezija, proza ar rimta: plakatai, schemos, planai). Idėjų pristatymui moksleiviai galėjo naudoti kanceliarines prekes, kompiuterius, internetą bei multimediją. Pristatymo trukmė 5-7 min.

Karina Andraloit papuolė į "Geltonųjų komandą", kuri siūlė atgaivinti bitininkystės verslą.

. Geltonosios komandos prisistatymas

Komandą pelnė originaliausios idėjos nominaciją.

Elena Petrauskaitė papuolė į "Raudonųjų komandą", kuri siūlė atgaivinti visą puokštę senovinių amatų, sujungiant juos visus į vieną verslą: kalvystę, audimą, puodų žiedimą ir pan.

Raudonosios komandos prisistatymas

Komanda pelnė inovatyviausios idėjos nominaciją.

Moksleiviai buvo išties išradingi. Komandų prisistatymai buvo įvairūs ir nenuobodūs: vieni vaidino, kiti - dainavo, demonstravo skaidres ar braižė schemas. Komisijai išties buvo rimta užduotis teisingai įvertinti moksleivių triūsą. Komisija tariasi

Po to sekė kita užduotis - komandų Kapitonų mūšis. Šešiems kapitonams buvo pateiktos užduotys ir iš ekonomikos teorijos, ir iš verslumo, ir iš bendro išsilavinimo dalykų. Nugalėtojas gavo išties vertingą dovaną - planšetę.

Moksleiviai, atvykę į konkursą, kartu atsivežė ir namų darbą tema "Vietos ir regioninės verslo iniciatyvos" (mūsų namų darbo Nr. 26). Tam mokyklose moksleiviai kartu su savo mokytojais aptarė vietos ir regionines verslo iniciatyvas, sėkmės istorijas, sėkmingus verslus, garsinančius miestus, miestelius, kaimus, regionus ir sukūrė šio verslo pristatymą, kurį vaizdžiai pateikė ir atsivežti į renginį eksponavimui: plakatus, aprašus, maketus, stendus ir pan. Taigi, namų darbai buvo taip pat labai įvairūs.

Namu darbai 1

Namu darbai 2

Namu darbai 3

Namu darbai 4

 Mūsų moksleivės nutarė paruošti interviu su verslininku, susijusiu su mūsų mokykla. Pirma moksleivės ruošėsi susitikimui su "Florisimos" vadovu p.Bobinu, tačiau jis vis niekaip neturėjo laiko susitikti. Tada merginos paėmė interviu iš savo giminaičio, kuris sėkmingai plėtoja mikro autobusų nuomos verslą Vilniaus regione. Tačiau nufilmuotą interviu buvo sunku karpyti, iliustruoti ir visaip maketuoti, nes filmavimo įranga buvo neprofesionali. Trečiasis bandymas buvo sėkmingiausias, tik jam išpuoselėti pritrūko šiek tiek laiko. Moksleivės paėmė interviu iš individualios įmonės vadovo Tomo Binkio, kuris baigė mūsų mokyklą 2000 m. ir nuo tada sukasi profesionalios fotografijos versle. Namų darbą galite pažiūrėti žemiau. Geriausiu namų darbu komisija pripažino jauniausio LIPRĮA nario - Joniškio žemės ūkio mokyklos - darbą.

Visi konkurso dalyviai - tiek moksleiviai, tiek mokytojai - gavo dalyvavimo pažymėjimus ir padėkas už kūrybingus namų darbus bei atminimo dovanėles.

Namų darbas

 atvira informavimo konsultavimo orientavimo sistema