Versija neįgaliesiems Puslapio struktūra  

Integruotos ekonomikos ir informacinių technologijų pamokos

2015 m. balandžio 20 d. mūsų centro Aktų salėje keturių dvyliktų klasių mokiniai pristatė atsiskaitomuosius ekonomikos ir verslo pagrindų darbus – MAISTO PRODUKTŲ KAINŲ POKYČIO TYRIMŲ REZULTATUS. Per dvi pamokas iš viso buvo pristatyti aštuonių tyrimų rezultatai. Mokinių tyrimų darbams vadovavo ekonomikos ir verslo pagrindų profesijos mokytoja metodininkė VAIVA ŠČITIENĖ. Braižant diagramas ir ruošiant tyrimų pristatymus mokinius konsultavo informacinių technologijų vyresniosios mokytojos JELENA BORISENKO ir LAIMA VELIČKIENĖ. Taigi, minėtos mokytojos vedė integruotas ekonomikos ir IT pamokas.

Idėja atlikti maisto produktų kainų pokyčio tyrimus prekybos centruose buvo mokytojos V.Ščitienės. Pakeitus nacionalinę valiutą euru, Lietuvos gyventojai būgštavo, jog kainos sparčiai kils. Kad pateisinti arba paneigti šiuos būgštavimus sausio pradžioje V.Ščitienė pasiūlė mokiniams atlikti kainų pokyčio tyrimus. Dauguma mokinių šį pasiūlymą priėmė su entuziazmu, ir tik mažuma buvo jam abejingi.

Norintys atlikti tyrimus, mokiniai patys pasidalino į darbo grupes, patys nusprendė, kokios maisto produktų grupės kainas tirs ir patys pasirinko 10 skirtingų tos maisto prekių grupės rūšių. Taip pat patys pasirinko prekybos centrus, kuriuose lankėsi sutartą savaitės dieną. Kainų stebėjimas truko 10 savaičių. Mokiniai buvo išsikėlę bent po 3 hipotezes, todėl tyrimo pabaigoje turėjo patikrinti, ar jos pasitvirtino, ar ne. Kaip paruošti tyrimo dokumentaciją ir kaip pristatyti tyrimą – mokiniams paaiškino mokytoja metodininkė V.Ščitienė, o kaip surašyti kainas internete esančioje kiekvienos darbo grupės lentelėje arba kaip nubraižyti diagramas – mokiniams paaiškino vyresniosios mokytojos J.Borisenko ir L.Veličkienė.

Ne visoms darbo grupėms pavyko atlikti tyrimus. Pradžioje tyrėjų buvo net 12 grupių (kiekvienoje klasėje po 3 darbo grupes). Tačiau ne visi mokiniai apskaičiavo savo jėgas, ne visi teisingai įvertino savo gebėjimus, atsakomybę ir kitas asmenines savybes, reikalingas komandiniam darbui. Taigi, balandžio pabaigoje tyrimus pristatė 8 darbo grupės:

VK-97 turėjo 3 darbo grupes, kurios pristatė duonos, šviežių daržovių ir varškės sūrelių kainų pokyčio tyrimus;

VHK-7 turėjo dvi darbo grupes, kurios pristatė kavos ir sveriamų saldainių kainų pokyčio tyrimus;

VF-46/VDT-6 turėjo dvi darbo grupes, kurios pristatė duonos ir pieniško šokolado kainų pokyčio tyrimus;

VK-100/VFL-18 turėjo tik vieną darbo grupę, kuri pristatė pieno kainų pokyčio tyrimus.

Mokiniams buvo įdomi ši tyrimų užduotis, nors ji pareikalavo iš jų daug kantrybės ir užsispyrimo. Tyrimai buvo naudingi, nes mokiniai patys galėjo įsitikinti, ar maisto produktų kainos kyla ar ne. Jie išmoko registruoti duomenis bendrame faile žiniatinklyje, braižyti diagramas ir perkelti jas iš skaičiuoklės į teksto redaktorių. Kita vertus, tie, kurie studijuos aukštosiose mokyklose, jau žinos ir mokės, kaip reikia atlikti tyrimus, kaip teisingai paruošti tyrimo aprašymą pagal rašto darbo reikalavimus ir kaip darbą pristatyti.

IT vyresnioji mokytoja J.Borisenko pasiūlė tęsti tyrimus ir kitais metais su kitų klasių mokiniais. Jos idėja – daryti nenutrūkstantį prekių kainų pokyčio tyrimą, kurio rezultatus skelbti internete, kad visi tuo besidomintys galėtų pasižiūrėti.

Parengė Vaiva Ščitienė

 atvira informavimo konsultavimo orientavimo sistema