Versija neįgaliesiems Puslapio struktūra  

Projektas baigėsi?.. Projektas tęsiasi!

Šiandien karjera suvokiama kaip visą gyvenimą trunkantis asmens mokymosi, saviraiškos ir darbo kelias. Sėkminga karjera – tai gebėjimas derinti darbą, mokymąsi, laisvalaikį, skirtingus socialinius vaidmenis ir būti patenkintam pasirinktu gyvenimo keliu. Asmens karjera prasideda jau mokykloje. Todėl ypač svarbu, kad mokiniui kurti savo karjeros kelią padėtų ne tik tėvai, bet ir mokytojai.

Todėl Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro dėka 2012-2013 metais Lietuvos bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo mokyklose vyko projektas „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“. Juo buvo siekiama sukurti ir išplėtoti nuoseklią, vientisą, darnią karjeros paslaugų sistemą bendrajame ugdyme ir profesiniame mokyme. Šiame projekte dalyvavo ir mūsų profesinio rengimo centras. Dalykų mokytojai vedė integruotas pamokas, grupių vadovai padėjo mokiniams kurti savo karjeros planus, buvo organizuojamos karjeros popietės ir pan.

Projektas baigėsi. Tačiau kai kurie mokytojai šią veiklą tęsia ir toliau. Pavyzdžiui, vyresnioji ekonomikos ir verslo pagrindų mokytoja Vaiva Ščitienė ir toliau padeda mokiniams mokytis savęs pažinimo, konstruktyviai žvelgti į ateitį, atkreipia dėmesį į tai, kaip svarbu ugdytis kompetencijas, padėsiančias rinktis studijų kryptį, profesinę veiklą, planuoti ateitį bei realizuoti save darbo rinkoje. Vienuoliktų klasių mokiniai mokosi kelti tikslus, vertinti įgimtas ir įgytas asmens savybes, reikalingas pasirinktai profesijai. Dvyliktokai susipažįsta su darbo rinka, darbdavių keliamais reikalavimais būsimiems darbuotojams, analizuoja darbo rinkos pokyčius, aptaria ateities profesijas. O antro kurso mokiniai mokosi rašyti įsidarbinimo dokumentus: gyvenimo aprašymą, motyvacijos laišką ir prašymą „Dėl priėmimo į darbą“.

Pasak V.Ščitienės, šias veiklas ji vykdo jau dešimtmetį verslumo ir darbo rinkos pamokų metu neskatinama jokių projektų. Ar galima kalbėti apie sėkmingą šalies ekonomikos vystymąsi, jei tos šalies žmonės nesupranta, kas esą ir neatranda savo vietos gyvenime? Todėl ekonomikos mokymąsi reikia pradėti nuo savęs pažinimo ir savo žmogiškojo kapitalo įvertinimo. Šiemet antro kurso mokiniai, norėdami gauti darbo rinkos žinių įvertinimą, galėjo rinktis atsiskaitymo formą: parašyti įsidarbinimo dokumentus pagal pasirinktą darbo skelbimą arba atlikti testą. Dauguma mokinių rašė įsidarbinimo dokumentus. Tai – išmintingas sprendimas, nes pavasarį, gavę diplomus, kai kurie eis toliau mokytis, bet bus ir tokių, kurie eis dirbti. Ir jie tikrai turės mokėti profesionaliai pristatyti save darbdaviui bei pateikti tinkamai parašytus įsidarbinimo dokumentus. Tokia darbo rinkos žinių įvertinimo forma yra generalinė repeticija prieš akistatą su būsimu tikruoju darbdaviu.

 atvira informavimo konsultavimo orientavimo sistema